مقالات

همه چیز درباره دوربین مداربسته اکسوم و جزییات آن

دوربین مداربسته اکسوم

دوربین‌ مداربسته اکسوم با مشارکت بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات امنیتی تراز اول دنیا و بدست مهندسین پر تلاش کشور عزیزمان به تولید دوربین مداربسته اکسوم(IP) و دستگاه ضبط تصاویر (NVR) با برند بین المللی اکسوم با آخرین تکنولوژِی روز دنیا در کارخانه گروه فوژان اکسوم اقدام نموده است.

پس اگر می خواهید از دوربین‌های مداربسته استفاده کنید ولی هنوز از خرید دوربین مداربسته اکسوم مردد هستید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا علاوه بر آشنایی با ویژگی های دوربین مداربسته مانند نرم افزار انتقال تصویر اکسوم با موارد دیگر مانند لیست قیمت دوربین های مداربسته اکسوم هم آشنا شوید.

مدت زمان  مطالعه: 11 دقیقه

ویژگی‌های منحصر به فرد دوربین اکسوم     

دوربین مداربسته اکسوم یکی از محصولات معتبر و ساخت داخل است که امروزه توانسته جایگاه بسیار خوبی در کشور به خود اختصاص دهد، در این قسمت با ویژگی‌های دوربین‌ مداربسته اکسوم بیشتر آشنا میشوید:

 

درباره دوربین اکسوم

قیمت رقابتی

با استفاده هم زمان از امکانات، تجربه و زیرساخت‌های از قبل فراهم شده برای تولید در ایران از قبیل خط تولید، مونتاژ، بسته بندی، انبار،گروه تحقیق و توسعه و کنترل کیفیت و تولید انبوه و سفارشی سازی در شرکت فوژان اکسوم سعی شده است که قیمت تمام شده محصولات را کاهش داده تا در نهایت مصرف کننده محصولی با کیفیت جهانی و قیمت رقابتی را به آسانی در دسترس داشته باشد.

امنیت کاملاکسوم

با توجه به نظارت کامل کارشناسان امنیتی در تمامی مراحل طراحی، تولید و بسته بندی، امکان اضافه نمودن هرگونه برد، آی سی، نرم افزار و غیره برای استفاده بدخواهان جهت خرابکاری را خواهد گرفت. این بدان معنا است که نهایت امنیت برای یک محصول امنیتی در نظر گرفته می‌شود تا مشتریان با نهایت اطمینان دوربین مداربسته اکسوم یا تجهیزات شبکه اکسوم و یا هرگونه محصول مورد نظر دیگر خود را انتخاب کنند.

 

exsom

سفارشی سازی

با توجه به شرایط اقلیمی ایران، علاوه بر داشتن تنوع در سبد محصولات، این امکان فراهم شده است که محصولی سفارشی، برای پروژه شما طراحی و تولید گردد و در این صورت شما تعیین کننده مدل و تعداد محصول مورد نیاز خود مانند دوربین های مداربسته خواهید بود، نه بازار!

 

 

دوربین اکسوم

پشتیبانی سراسری

هدف فوژان اکسوم(Exsom) تولید محصولی با کیفیت و با طول عمر بالا و ارائه خدمات پس از فروش فوق العاده در سراسر ایران می‌باشد. در این راستا این شرکت با دارا بودن نمایندگانی خوشنام، با تجربه و آموزش دیده در تمامی مراکز استانها آماده مشاوره، فروش، نصب، راه اندازی و پشتیبانی میباشد.

به همین منظور مجموعه دیجی رانو تنها نماینده رسمی شرکت فوژان اکسوم در مشهد، پیشنهاد همکاری با سازمان و همکاران عزیز در شهر مشهد را اعلام می نماییم.

 

جهت مشاوره و خرید محصول و یا اعلام همکاری با تماس بگیرید.

09355007085

 

دوربین دام اکسوم

50 ماه گارانتی تعویض

نگاه اکسوم ایجاد یک حس اعتماد عمیق برای مصرف‌کننده می‌باشد. لذا با داشتن رتبه اول شورای عالی انفورماتیک و نمره 74 از سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان در حوزه فناوری اطلاعات، دوربین‌های مدار بسته تحت‌ شبکه و دستگاه‌های(NVR) خود را با 50 ماه گارانتی تعویض عرضه شده است تا بتوان خدمتی نو و ماندگار در دل و ذهن مردم نقش گیرد.

   

 

بررسی فنی و تخصصی دوربین های اکسوم

بررسی فنی دوربین های اکسوم

 

با توجه به تصویر فوق، متوجه می‌شویم که با تکنولوژی Ultra265 می‌توان با پهنای باند کمتر تعداد دوربین بیشتری را پردازش کنیم، به عنوان مثال: اگر فرمت ذخیره سازی شما H.264 باشد و 5 دوربین 2 مگاپیکسلی داشته باشید، پهنای مورد استفاده 20 مگابایت خواهد بود. حال اگر فرمت ذخیره سازی خود را به Ultra265 تغییر دهید، می‌توانید تعداد دوربین‌های خود را به 20 عدد هم افزایش دهید و همان 20 مگابیت پهنای باند را داشته باشید.

 

بررسی فنی دوربین اکسوم

در این تصویر می توان فهمید که ذخیره سازی تصاویر را با فضای کمتر و مدت زمان بیشتر سیو کنیم. به عنوان مثال: اگر فرمت ذخیره سازی شما H.264باشد و 4 تا دوربین 2 مگاپیکسل داشته باشید برای ذخیره سازی 3 ماه می بایستی 4 عدد هارد 4 ترابایت در نظر بگیرید.

حال اگر فرمت ذخیره سازی را Ultra265 در نظر بگیرید، برای همین تعداد دوربین و ذخیره سازی تنها به یک هارد 4 ترابایتی نیاز دارید! که این امر باعث کاهش هزینه می باشد که در دوربین مداربسته اکسوم این امکان فراهم شده است.

فشرده سازی U-Code:

بررسی فنی دوربین اکسوم

در این تکنولوژی اطلاعات فشرده شده، با استاندارد H.264 و H.265 با نرم افزار انحصاری دوربین های اکسوم دوباره فشرده شده که در نهایت حجم ارسال اطلاعات به صورت چشمگیری کاهش یافته اما کیفیت تصویر هیچ تغییری نمیکند. که این تکنولوژی نیز در دوربین مداربسته اکسوم وجود دارد.

به عنوان مثال: در تصویر زیر که تکنولوژی H.264 استفاده شده، بیت ریت دوربین 557kbps  می باشد و اما در تکنولوژی H.265 این عدد کاهش فوق العاده ای داشته و به 379kbps رسیده است. حال اگر این دو تکنولوژی را به هم تلفیق نماییم تکنولوژی Ultra265  بوجود خواهد آمد. برای تفهیم بهتر یک مثال داخل تصویر فوق قرار گرفته است که به طور کامل بیانگر موضوع می باشد و تصویر دوربین مداربسته اکسوم با تصویر دوربین های دیگر که این ویژگی را ندارد مورد مقایسه قرار گرفته است.

محدوده اختلاف نور زیاد (WDR):

بررسی تخصصی دوربین اکسوم

 

WDR مخفف Wide Dynamic Range می باشد. یک فناوری فوق العاده است که در دوربین‌ مداربسته اکسوم بکار رفته است، که به واسطه عملکرد آن به صورت خودکار نواحی تاریک، روشن تر و نواحی دارای نور بسیار زیاد متعادل سازی می‌شوند تا در کل تصویر نور یکسان و نرمالی فراهم شود. دوربین‌های مداربسته اکسوم دارای این توانایی می‌باشند که تا WDR 120db را پشتیبانی نمایند.

رزولیشن 4k:

بررسی تخصصی دوربین اکسوم

 

دوربین‌ مداربسته اکسوم سری 4k با رزولوشن 8 و 12 مگاپیکسل در مدل های دام، بولت، اسپید دام و باکس عرضه می‌گردد.

مه شکن (Defog):

بررسی فنی دوربین اکسوم

 

دوربین‌ مداربسته اکسوم با مطرح کردن فناوری ضد مه دیجیتال و اپتیکال خود و به کار بستن مادون قرمز در تصاویر تا بهترین حد ممکن جزییات تصویری را که در مه ناپدید می‌شوند، را پدیدار می‌سازد.

 

سنسور Starlight:

بررسی فنی دوربین اکسوم

 

سری استارلایت دوربین مداربسته اکسوم توانایی ارائه تصویری رنگی و روشن را حتی در شرایط نور بسیار کم و پایین تر از 0.0005-f(1.2) لوکس نوری را دارا می‌باشند.

دامنه نوسان ولتاژ بالا (Wide Voltage Range):

بررسی فنی دوربین اکسوم

 

تمامی دوربین‌های مداربسته اکسوم دارای تحمل پذیری نوسان‌های ورودی در محدوده 25% را دارا می‌باشند که این میزان بسیار کاربردی تر از میزان 10% تحمل پذیری دوربین‌های عادی می‌باشد و این مورد یکی از ویژگی های مهم دوربین مداربسته اکسوم است.

بعنوان مثال دوربین‌های 55 ولت به خوبی عملکرد خود را در شرایط ولتاژی 41 تا 68 ولت حفظ می‌نماید. این دامنه توانایی گسترده عملکرد صحیح دوربین مداربسته اکسوم را در شرایط نوسان الکتریسیته اطمنیان می‌بخشد.

قابلیت PoE:

بررسی فنی دوربین اکسوم

 

در دوربین مداربسته اکسوم ویژگی PoE که مخفف Power over Ethernet می باشد وجود دارد. این ویژگی امکان فراهم کردن این قابلیت را دارد که فقط از طریق یک کابل شبکه Cat5E- Cat6E  دیتا و برق مورد نیاز دستگاه را تامین نماید و باعث بهینه سازی و ثبات عملکرد دوربین‌ها می‌گردد.

حالت راهرو (Corridor Mode):

بررسی فنی دوربین اکسوم

 

در دوربین مداربسته اکسوم حالت 9:16 فعال است. به همین خاطر نسبت ابعاد کاربردی تصویر تا 80 درصد افزایش می‌یابد و بدین صورت با افزایش زاویه دید عمومی نقطه کور تصویر کاهش می‌یابد.

استاندارد IP67:

بررسی فنی دوربین اکسوم

دوربین‌ مدار اکسوم دارای استاندارد IP67 می‌باشد که نشان دهنده توانایی دستگاه برای غیرقابل نفوذ بودن در برابر گردو غبار و همچنین حفظ عملکرد کامل به مدت 1 ساعت در آب به عمق یک متر است.

تکنولوژی Surge Protection:

بررسی فنی دوربین اکسوم

 

دستگاه به تنهایی و بودن نیاز به دستگاه های محافظ ثانویه توانایی محافظت از رعد تا حد 6kv را دارا است. بنا به تجربه رعدهای برخوردی تا محدوده فاصله 10 متری از کابل تنها 4kv ولتاژ را ایجاد می‌سازد که در این حالت میزان محافظت 6kv دستگاه می‌تواند اطمینان کافی را از محافظن روزانه در برابر شرایط آب‌وهوایی سخت و دشوار را ممکن سازد که این قابلیت نیز در دوربین مداربسته اکسوم وجود دارد.

قدرت زوم بالا:

بررسی فنی دوربین اکسوم

 

دوربین‌های اسپیددام اکسوم با توانایی زوم 44 برابر می‌تواند تا فاصله 300 متری، تشخیص چهره و یا پلاک خودرو را شناسایی کند.

پایداری در شرایط آب و هوایی (Extreme Temperature):

دوربین‌ مداربسته اکسوم توانایی عملکرد صحیح را در دامنه گسترده دمایی، از منفی 40 درجه تا مثبت 70 درجه سانتیگراد را با توجه به تغییرات شرایط آب‌وهوایی گوناگون دارا می‌باشند.

شرکت اکسوم علاوه بر در دوربین مداربسته اکسوم در حال حاضر دستگاه های NVR را تولید میکنند. بعد از این که در این مقاله به طور کامل به بررسی دوربین مداربسته اکسوم پرداختیم میخواهیم به بررسی فنی و تخصصی دستگاه های NVR بپردازیم.

بررسی فنی و تخصصی دستگاه‌های NVR

با تنظیمات آلارم در دستگاه‌های ضبط اکسوم پس از تشخیص رفتار دوربین مداربسته اکسوم امکان تنظیم ارسال اطلاعات و ایجاد دستور دلخواه امکان پذیر می‌باشد.

exsom

همه چیز درباره اکسوم

 

این فناوری جهت افزایش امنیت و پایداری در ذخیره سازی اطلاعات بر روی هارد کاربرد دارد که شامل Raid,1,5,6,10,50,60 می‌باشد.

ذخیره سازی اطلاعات روی هارد

ذخیره سازی اطلاعات روی هارد

با تنظیمات VCA در دستگاه‌ های ضبط اکسوم امکان جستجو و نمایش رفتارهای دوربین مداربسته اکسوم امکان پذیر می‌باشد.

دستگاه های ضبط اکسوم

دستگاه های ضبط اکسوم

سیستم پشتیبان گیری N+1:

جهت نهایت پایداری ضبط اطلاعات می توان برای چندین NVR یک دستگاه دیگر به صورت آماده به کار قرار داد. بدین صورت به هر علتی یکی از NVR های تعریف شده در سیستم از مدار خارج شود، به صورت اتوماتیک NVR  جایگزین شروع به ضبط تصاویر می‌کند.

پشتیبانی از حالت ANR:

با این تکنولوژی زمانی که ارتباط بین دوربین مداربسته اکسوم و NVR های اکسوم به هر علتی قطع شود، تصاویر دوربین بر روی کارت حافظه خودش ذخیره می‌گردد و بلافاصله بعد از اتصال مجدد به NVR، تمامی تصاویر ضبط شده به صورت اتوماتیک از حافظه دوربین به هارد NVR منتقل می‌گردد.

 

 

نصب و راه اندازی آسان (Plug and Play):

کافی است دستگاه رو به دوربین مداربسته اکسوم متصل کنین، سپس می‌توانید تصاویر را بلافاصله مشاهده کنید.

حالت راهرو همزمان:

قابلیت نمایش تصاویر کشیده شده دوربین‌ مداربسته اکسوم روی نمایشگر به صورت 7/5/3 تصویر هم زمان

پشتیبانی PoE از فاصله بالا:

این فاصله به صورت نرمال 100 متر است. اما با استفاده از دستگاه‌های ضبط تصاویر و دوربین‌ مداربسته اکسوم این فاصله تا 300 متر افزایش می‌یابد.

به روز رسانی ابری (Cloud Upgrade):

به روزرسانی دستگاه به صورت مستقیم از طریق اینترنت انجام می‌گردد، اکسوم همواره آخرین به روز رسانی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

 

به روز رسانی غیر مستقیم:

برای به روز رسانی دوربین مداربسته اکسوم، تنها کافی است تا به NVR اکسوم متصل شود.

دسترسی به تصاویر از طریق اینترنت:

کمپانی اکسوم با فراهم سازی سرویس P2P دسترسی به تصاویر ضبط شده NVR از هر نقطه دنیا را بسیار آسان ساخته است. برای دانستن چگونگی نحوه اتصال به دوربین مداربسته از راه دور میتوانید مقاله ای را که در همین زمینه تهیه کرده ایم را بخوانید.

پشتیبانی از پروتکل ONVIF:

 دوربین‌ مداربسته اکسوم و تمام دستگاه‌های ضبط تصاویر اکسوم، از استاندارد بین المللی ONVIF  پشتیبانی می‌کنند.

 

دید در شب دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته اکسوم یکی از دوربین های مداربسته به روز و پیشرفته در بازار ایران میباشد. این دوربین های مداربسته دارای چند مدل از بهترین دوربین های مداربسته دید در شب میباشد.

نتیجه گیری

دوربین‌ مداربسته اکسوم با تکیه بر توان داخلی تولید و وارد بازار می‌شود. محصولات اکسوم در حال حاضر یکی از بهترین محصولات خاورمیانه محسوب می‌شود و آن هم به خاطر وجود مهندسین مجرب و حرفه ای است که توانسته اند با استفاده از بروز ترین تکنولوژی های روز بهترین محصولات که می تواند رقیب نمونه های خارجی باشد را روانه بازار کنند. با توجه به موارد گفته شده میتوان دوربین های مداربسته تولید شده توسط این برند را جزو بهترین دوربین های مداربسته خانگی و بهترین دوربین های مداربسته برای فروشگاه در نظر گرفت.

 

همچنین برای خرید دوربین مداربسته اکسوم میتوانید با شماره تلفن های زیر در ارتباط باشید.


تماس با ما

.

برای گرفتن مشاوره و بازدید رایگان در مشهد میتوانید به صفحه دوربین مداربسته در مشهد مراجعه نمایید. همچنین برای خرید دوربین مداربسته و خرید دزدگیر خانه میتونین به ما سر بزنین.

4.8/5 - (5 امتیاز)

9 دیدگاه در “همه چیز درباره دوربین مداربسته اکسوم و جزییات آن

  1. مهرداد معینی گفت:

    چقد مقاله جامعی بود درباره دوربین مدار بسته اکسوم ممنون

  2. ناصر شبیری گفت:

    سیستم پشتیبان گیری دوربین مدار بسته اکسوم واقعا خیلی خوبه

  3. محسن امیری گفت:

    البته با این همه ویژگی خوب یحتمل پول زیادی هم میخواد

    1. زهرا رضاپور گفت:

      خیر نسبت به کیفیت پول زیادی نمیخواد

  4. امیر مرادی گفت:

    مدتی هست که دارم درباره دوربین اکسوم تحقیق میکنم.مقالتون بسیار مفید بود.ممنونم

    1. با عرض سلام و خسته نباشید.
      ممنون از اینکه نظر خودتون رو برای ما ارسال کردین.
      ما در مجموعه دیجیرانو در مقاله ای دوربین مداربسته اکسوم رو با دوربین مداربسته داهوا مقایسه کردیم و به شما پیشنهاد میدیم این مقاله رو هم مطالعه کنین.

  5. محمد حیدری گفت:

    میشه در مورد امنیت شبکه و مک آدرس بیشتر توضیح بدید!؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *